نکاتی آموزشی از کامپیوتر

plug & play

وقتی از plug&play صحبت‌ می‌شود، معمولاً به‌ یاد پیغامهایی‌ می‌افتیم‌ که‌ ویندوز هنگام‌ نصب‌ یک‌ سخت‌افزار مثلاًکارت‌ صدا، مودم‌ و... روی‌ صفحه‌ مونیتور نشان‌ می‌دهد؛ البته‌ خیلی‌ هم‌ بی‌ربط‌ نیست‌ چون‌ Plug&Play به‌ پشتیبانی‌ سیستم‌عامل‌ وابسته‌ است‌. بیشتر سیستم‌ عامل‌های‌ جدید با مکانیزم‌ Plug&Play سازگاری‌ دارند یعنی‌ آنها می‌توانند در سخت‌افزاررایانه‌ جستجو کرده‌، آنها را شناسایی‌ و در صورت‌ نیاز به‌ صورت‌ خودکار نصب‌ کنند. P&P در ویندوز، از ویندوز 95 به‌ بعدمطرح‌ شد. به‌ همین‌ علت‌ است‌ که‌ امروزه‌ وقتی‌ شما یک‌ وسیله‌ جدید برای‌ رایانه‌تان‌ می‌خرید، راحت‌ و بی‌دردسر، ویندوز آن‌ را شناسایی‌ و درایور را نصب‌ می‌کند؛ در صورتی‌ که‌ این‌ کار در DOS یا Win3.1 به‌ این‌ راحتی‌ها نبود. Plug&Play هم‌ به‌پشتیبانی‌ نرم‌افزاری‌ و هم‌ سخت‌افزاری‌ نیازمند است‌. در واقع‌ یک‌ سری‌ خصوصیات‌ سخت‌افزاری‌ لازم‌ است‌ تا نرم‌افزاربتواند بدرستی‌ آن‌ را شناسایی‌ کند. یکی‌ از این‌ خصوصیات‌ به‌ نوع‌ باس‌ سیستم‌ مربوط‌ است‌ باس‌ باید توانایی‌ تشخیص‌تغییرات‌ در پیکربندی‌ خودش‌ را داشته‌ باشد (یک‌ وسیله‌ اضافه‌ شده‌ یا تغییری‌ رخ‌ داده‌؟) مثلاً باس‌های‌ MCA یا ISA درگذشته‌ P&P را پشتیبانی‌ نمی‌کردند؛ اما باس‌های‌ PCI امروزی‌ این‌ توانایی‌ را دارند. علاوه‌ بر این‌ سخت‌افزار، باید به‌ یک‌سری‌ کد که‌ به‌ IDcode معروف‌ است‌ مجهز باشد تا نرم‌افزار بتواند آن‌ را بشناسد (مثلاً شماره‌ سریال‌). مرحله‌ بعد نوبت‌سیستم‌ عامل‌ است‌ که‌ بتواند این‌ تغییرات‌ را handle کند به‌ این‌ صورت‌ که‌ باس‌ توسط‌ پیغام‌ هایی‌ که‌ وقفه‌ (int) نامیده‌می‌شود به‌ سیستم‌ عامل‌ خبر می‌دهد که‌ تغییراتی رخ‌ داده‌ و سیستم‌ عامل‌ باید اطلاعاتی‌ را از باس‌ بخواند و تغییرات‌ راشناسایی‌ کند. بعد هم‌ Driver لازم‌ آن‌ سخت‌افزار را Load کرده‌ (از فهرست‌ درایورهای‌ خودش‌ یا CD مربوطه‌) و بعد آن‌ رانصب‌ کند تا سخت‌افزار بتواند شروع‌ به‌ کار کند. به‌ این‌ ترتیب‌ P&P یک‌ سری‌ قابلیت‌های‌ سخت‌افزاری‌ است‌ که‌ برای‌سهولت‌ نصب‌ سخت‌افزار از آنها استفاده‌ می‌شود.

 

قواعد مهم در مورد شماره های IP


منبع : از مجله علم الکترونیک و کامپیوتر شماره 322 در هنگام خرید سرویس های اینترنت ،مدیران شبکه با انبوهی از معیارهایی که فراهم کنندگان سرویس ازآنها برای نمایش اندازه کارآیی شبکه های IP خود استفاده می کنند . تعداد نقاط حضور ، تعداد کشور های پشتیبانی شده میزان بسته های (Packet) قابل حمل ، تعداد دامین های متصل . فراهم کنندگان سرویس با بیان این معیارها ادعا می کنند که دارای بزرگترین یا گسترده ترین یا منسجم ترین backbone ها ی IP هستند . اما آیا این موارد واقعا ادعا های مطرح شده را برای مشتریان عملی می سازند؟ تحلیلگران صنعتی می گویند ، بله و خیر . طبق گفته متخصصان ، خریداران بایستی کمیت ها یی که شرکت های فراهم کننده سرویس از آنها برای پیگیری شبکه های IP خود استفاده می کنند را مد نظر قرار دهند ، اما آنها باید در هنگام گزینش یک فراهم کننده سرویس ، نیازهای خود را در نظر داشته باشند . Browenlee Thomas ، یک تحلیلگر ارشد در شرکت Forrestor Resear ، پیشنهاد می کند که خریداران فراتر از پهنای باند و معیارهای ترافیک را بنگرند تا در یابند که فراهم کنندگان سرویس ، نیازها ی خود را چگونه طراحی و پیکر بندی نمو ده اند . Thomas می گوید : " برای من مهم نیست که شما بیشترین POP را دارید ، بلکه قرار داشتن POPها در جایی که به آنها نیاز دارم برایم اهمیت دارد ، به همین شکل مهم نیست که شما گستر ده ترین مجرای ارتباطی را دارید ، بلکه حاضر بودن این ماجرا های گسترده در جایی که به آنها نیاز دارم اهمیت دارد .


کم کردن صدای کامپیوتر

اگر حداقل یک فن اضافی برای کامپیوتر خود نصب کرده باشید. حتماً متوجه صدای اضافی آن شده اید. فن اضافی برای گردش هوای بهتر و جلوگیری از افزایش حرارت کامپیوتر بسیار خوب است، اما مشکل نویز یا صدای مزاحم هم وجود دارد، که به کیفیت، دور و قدرت فنی که خریداری کرده اید هم بستگی دارد.  مشکل دیگر این است که گرد خاک بیشتری وارد کامپیوتر شما می شود. که باید در دوره های زمانی کوتاهتر کامپیوتر خود را نظافت کنید. برای کاهش صدای تولیدی هم یک راه حل ساده وجود دارد. و آن کاهش سرعت یا دور فن در زمانی است که کامپیوتر در بار کامل کار نمی کند.  و زمانیکه به تهویه گرما با شدت بیشتری احتیاج دارید. ( مانند زمانیکه یک بازی سه بعدی را اجرا می کنید یا کامپیوتر را Over Clock کرده اید.) آنگاه احتمالاً می خواهید فن با سرعت بالا کار کند. اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟

 

طریقة نصب صحیح bluetooth بر روی کامپیوتر :

1- نصب patch های usb مادر برد از روی cd motherboard بروی کامپیوتر
2- اتصال bluetooth خریداری شده (microsim اینجا این مدل گفته میشود ) به usb
3- بعد از اتمام شناختن سخت افزار usb بر روی کامپیوتر بصورت اتوماتیک تا اتمام نصبآن توسط windows صبر میکنیم ویندوز پیشنهادی windows xp pro sp2 میباشد
4- بعد از اتمام کار ویندوز usb را در می آوریم (( خیلی مهم ))
5- حالا cd bluetooth که داخل پکیج خریداری شده موجود میباشد را داخل cd گذاشته تا این بار پروتکلهای مربوط به این نوع سخت افزار نصب شود
6- در هنگام نصب خطای نبودن سخت افزار usb را میگیرد در این هنگان usb که در آورده شده بود دوباره به پورت خودش وصل میکنیم و پیغام خطا را ok میکنیم
7- بدون restart کردن دستگاه نرم افزار pc suite را نصب می کنیم
8- در هنگام نصب گزینه install sdk را غیر فعال میکنیم
9- کامپیوتر توسط نرم افزار و با اطلاع شما restart میشود
10- بعد از شروع مجدد کلید finish را میزنیم
11- تا این مرحله به هیچ عنوان روی icon های بلوتوث و mrouter کلیک نمی کنیم
مراحل اصلی
12- در این مرحله روی ایکون بلوتوث رایت کلیک کرده و گزینه join ......network. را انتخاب میکنیم
13- گزینه my device ....... را فعال میکنیم
14- برای موبایل خود در قسمت بلوتوث گوشی نامی بدهید و بلوتوث دستگاه فعال باشد
15- دکمه next را کلیک کنید دستگاه بعد از جستجو نام شما ( موبایلتان ) را پیدا میکند
16- بعد از آن گزینه اول را انتخاب کنید chose passkey ........
17- دستگاه یک شماره به شما میدهد آنرا یادداشت کنید و همیشه داشته باشید
18- موبایل شما هم اکتیو شده و شماره میخواهد
19- شماره یادداشت شده را میدهید و ok میکنید
20- مراحل نصب با نوشتن installation به اتمام میرسد
21- بعد در روی ایکون mrouter راست کلیک کرده و گزینه connect a blue..... را کلیک میکنیم
22- بعد از جستجو موبایل شما را با اسم پیدا میکند موبایل را انتخاب کرده ok میکنیم
23- برنامه pcsuite را اجرا میکنیم
24- دستگاه موبایل شما شناسایی میکند بصورت پیش فرض nokia 6600
25- دستگاه فعال میشود
26- ایکون در taskbar تغییر کرده سبز میشود
 

mOBIlE DEtaIL

انتقال فایلها از صفحه Desktop به داخل پوشه :

اول در منو روی options بزنید و از منوی ظاهر شده روی new folder بروید و فولدر مورد نظر خودتون رو بسازید بعد روی ایکون مورد نظر برین و دوباره options رو بزنید و گزینه move to folder رو انتخاب کنید لیستی از فولدرهای موجود در منوی شما ظاهر میشود و شما فولدر مورد نظر رو انتخاب کنید و Ok رو بزنید.

روش مستقیم فرمت گوشی های اسمارت فون بدون نیاز به منوی گوشی :

اگر پسوورد ( security code ) گوشی قبلا تغییر داده شده است و آنرا نمی دانید و همچنین گوشی شما از سیستم عامل سیمبین ورژن7 استفاده می کند ( مثل 6600 و 7610 و 6620 و 6260 و 9500 و 9300 ) ابتدا گوشی را خاموش کرده و در حالیکه سه دگمه سبز ، * ، 3 را همزمان نگه داشته اید گوشی را روشن کنید و آنها را آنقدر نگه دارید تا کار فرمت آغاز بشود. دراین حالت از شما دیگر پسوورد خواسته نخواهد شد و مستقیما گوشی فرمت خواهد شد.
 

ارسال تم از طریق بلوتوث

دوستان این ترفند رو برای ارسال تم از طریق بلوتوث تجربه کنید ..
1- باید توسط یک explorer به آدرس زیر در مموری کارد بروید: e:\System\skins سپس تمی که میخواهید را بفرستید. هر تم معمولا از 3 فایل تشکیل شده و هر فایل را جداگانه می فرستید(توجه: هر تم با اسمی بجز اسم خود نصب می شود)
2- سپس در گوشیه دیگر که برای آن این تم را فرستاده اید توسط یک explorer در یک فولدر با همین نام در e:\System\skins بسازید. پس از ساختن فولدر تمی که در inbox است را بردارید و در این فولدر paste کنید.
 

نگاهی به قابلیت های CorelDraw

طراحی ساده تر با ابزارهای هوشمند

• ابزارهای طراحی هوشمند

ابزارهای تشخیص هوشمند اشکال، عیوب و ارزشهایی را که هنگام طراحی شکل های مختلف به وجود می آیند رفع می کند. این ابزارها، شکل های طبیعی را درک می کنند و به شما کمک می کنند تا آنها را به راحتی رسم کنید.
این ابزارهای هوشمند به طرزی باور نکردنی منحنی ها و خطوط ترسیمی شما را تشخیص داده و لرزش هایی را که هنگام رسم به وجود آورده است ترمیم می کند. با این کار، هم زمان لازم برای طراحی ها کم می شود و هم ترسیمات خلاقانه شما با دقت بیشتری رسم می شوند.

ابزارهای جدید طراحی هوشمند دارای قابلیت طراحی (Sketching Capabilities) بالایی می باشند که این امکان را به شما می دهد که به سرعت طرح های خود را رسم کنید، سپس توسط موتور هوشمند خود تمام حرکت های لرزشی را جبران کرده و خطوطی کاملا صاف و یکنواخت پدید می آورد و در وقت شما صرفه جویی می کند. علاوه بر این، نسخه جدید کورل دارای تعداد زیادی اشکال هندسی پیش فرض نیز هست که بسیاری از اشکال رسم شده توسط شما در محدوده آنها قرار می گیرد و بازسازی می شود.

• خطوط راهنمای دینامیک

تقسیم بندی طرح به قسمت های کوچکتر به طرز مناسبی در وقت شما صرفه جویی می کند. با خطوط راهنمای دینامیک، شما می توانید به سرعت و با دقت بالا خطوط و اشکال را در کنار یکدیگر حرکت داده و قرار دهید.


مانیتور

 صفحات نمایشگر که " مانیتور " نیز نامیده می شوند ، متداولترین دستگاه خروجی در کامپیوترهای شخصی محسوب می گردند. اغلب صفحات نمایشگر از CRT)Cathod ray tube) استفاده می نمایند . کامپیوترهای Laptops و سایر دستگاه های محاسباتی قابل حمل ، از LCD Liquid Crystal display و یا LED)Light-emiting diode)  استفاده می نمایند. استفاده از مانیتورهای LCD با توجه به مزایای عمده آنان نظیر : مصرف انرژی پایین بتدریج جایگزین مانیتورهای CRT می گردند. زمانیکه قصد تهیه یک مانیتور را داشته باشیم ، پارامترهای متفاوتی را می بایست بررسی نمود : 

  • تکنولوژی  نمایش  ( CRT  و یا LCT و یا  ... )

  • تکنولوژی کابل ( VGA و DVI دو مدل رایج می باشند )

  • محدوده قابل مشاهده ( معمولا" قطر صفحه نمایشگر است )

  • حداکثر میزان وضوح تصویر (Resolution)

  • Dot Pitch

  • Refresh rate

  • Color depth

  • میزان برق مصرفی


وبکم

 مشابه بسیاری دیگر از سخت‌افزارها، وب‌کم نیز از اجزای ساده‌ای تشکیل شده است. در ساده‌ترین صورت می‌توان گفت که یک وب‌کم از یک دوربین دیجیتال که به یک پی‌سی متصل شده  تشکیل شده است که البته در اغلب مواقع این اتصال از طریق پورت USB انجام می‌شود.

معمولاً دوربین دیجیتال شامل نرم‌افزاری است که به پی‌سی کمک می‌کند بهتر بتواند با دوربین دیجیتال ارتباط برقرار کند. در واقع، اصلی‌ترین کاری که نرم‌افزار فوق  انجام می‌دهد این‌است که در فاصله زمانی منظم از آنچه که دوربین دیجیتال در حال نمایش آن است، یک فریم تصویر می‌گیرد (به‌‌طور مثال ممکن است نرم‌افزار به گونه‌ای تنظیم شده باشد که هر سی  ثانیه یک فریم تصویر بگیرد) و آن‌را به محل دیگری برای نمایش منتقل‌کند.

     


مقدار حافظه و نوع رم

قانونی که در اینجا روی آن انگشت می گذاریم ( با توجه به انواع مختلف کامپیوترهایی که استفاده  می کنید ) نرم افزارهایی است که شما تمایل به استفاده از آنها را دارید.

و اینکه حداقل مقدارRAM لازم  یا بهترین کارایی  برای شما مهم است.

جدول زیر یک دیدگاه کلی از میزان RAM قابل قبول با توجه به زمینه کاری  فراهم می کند.

128 MB

کافی برای بوت شدن 

128-256 MB

برنامه نویسی

256-384 MB

محاسبات معمولی کامپیوتر گشت زنی وب

384-512 MB

Game و موسیقی

512 MB -......

گرافیک سنگین و Game سنگین

رنجهای نشان داده شده در جدول بالا به صورت کلی و بر اساس بیشتر کارهای معمول کامپیوتری  دسته بندی شده است بنابراین بهتر است که شما احتیاجات نرم افزاری و بازیهایی را که از آنها استفاده می کنید را برای انتحاب نهایی در نظر بگیرید برای این منظور در HELP  نرم افزار یا در Read me آنها می توانید در قسمت requirements این میزان را پیدا کنید که کمترین آن در minimum requirments معمولاً یافت می شود ولی این روش برای همه سیستمها دقیق نیست زیرا بعضی از سیستمها بیش از بقیه از RAM استفاده می کنند. (مانند سیستمی که کارت گرافیک on board دارد ) بنابراین  بهترین راه آزمایش است.

نوع  RAM برای کارایی سیستم مهم است سه نوع اساسی رایج RAM وجود دارند که عبارتند از:     SDRAM , DDR , RDRAM .

گذشته از نوع RAM هر نوع  RAM یک سرعت وابسته به آن RAM دارد. در زیر یک جدول با ذکر جزئیات به منظور مقایسه بر اساس نوع از کندترین ها سریعترین آمده است:

سرعت

نوع

66 MHZ یا PC66

SDRAM

100 MHZ یا PC100

SDRAM

133 MHZ یا PC133

SDRAM

200 MHZ یا PC 1600

DDR

400 MHZ یا PC800

RDRAM

266 MHZ یا PC2100

DDR

333 MHZ یا PC2700

DDR

400 MHZ یا PC 3200

DDR

533 MHZ یا PC1066

RDRAM

این سرعتها مربوط به تئوری پهنای باند حافظه در CLOCK  SPEED داده شده هستند و یک کامپیوتر فقط می تواند یک نوع از حافظه را استفاده  کند.

 

 

جدیدترین نسخه کامپیوتر همه‌ کاره ایرانی

نسخه‌های جدید نخستین کامپیوتر همه‌کاره دنیا که به نام یک ایرانی در سازمان ثبت اختراعات جهانی ثبت شده، به‌زودی وارد بازار می‌شود.
این کامپیوتر که به همراه خود پرینتر، اسکنر، وب‌کم،فکس و کپی را دارد و قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد، به طور کامل توسط ایرانی‌ها طراحی شده است و ساخت بخش‌های سخت‌افزاری آن با کمک شرکت‌های اروپایی و تایوانی انجام شده است. 
"حسن این کامپیوتر به کاربری آسان آن است. این کامپیوتر به گونه‌ای طراحی شده که افراد ناآشنا با کامپیوتر که برای اولین بار با آن مواجه می‌شوند بتوانند ظرف یک ساعت وارد دنیای دیجیتال شوند و حتی ایمیل ارسال کنند."
بسیاری از روش‌های ارسال اطلاعات در کامپیوترها در این کامپیوتر که کلونایزر نام گرفته ساده شده است. مثلا در مرحله ارسال ایمیل برای افرادی که به تایپ کردن علاقه‌ای ندارند گزینه‌ای در نظر گرفته شده که با نوشتن متن مورد نظرشان روی کاغذ، اسکن آن و کلیک کردن روی یک دکمه می‌توانند ایمیل بفرستند. 
"برای ایمیل کردن عکس حداقل سه مرحله باید انجام داد. در کلونایزر تعداد این مراحل تنها یکی است. کم حجم بودن یکی دیگر از حسن‌های این کامپیوتر است. کوچکترین مادربرد دنیا با طراحی ایرانی‌ها و ساخت شرکتی تایوانی روی این کامپیوتر نصب شده است. این کامپیوتر کیس ندارد."


انتخاب یک مادربرد

انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر( Fireware(IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد.

درزمان انتخاب یک مادربرد همواره سوالات متعددی در ذهن تهیه کننده ( خریدار ) مطرح می گردد: مادربردها چگونه با یکدیگر مقایسه می گردند؟ پارامترها ی سنجش و وزن هر کدام چیست؟ ( پردازنده ها ، نوع تراشه ها ، نحوه ارتباط با دستگاههای ذخیره سازی ). معیار انتخاب یک مادربرد چیست ؟ Chip set های یک مادربرد بیانگر چه واقعیت هائی می باشند ؟ امکانات یک مادربرد چه تاثیراتی را در حیات فعلی و آتی سیستم بدنبال خواهد داشت؟میزان کارایی و کیفیت یک سیستم تا چه میزان وابسته به پتانسیل های مادربرد می باشد ؟ موارد فوق ، نمونه سوالاتی است که در زمان انتخاب یک مادربرد در ذهن تهیه کنندگان مطرح می گردد. در این مقاله قصد داریم به برخی از پرسش های متداول در زمینه انتخاب یک مادربرد پاسخ داده و از این رهگذر با ضوابط و معیارهای انتخاب صحیح یک مادربرد بیشتر آشنا شویم .

جایگاه مادربرد

مادربرد ، پردازنده و حافظه سه عنصرحیاتی در کامپیوتر بوده که در زمان انتخاب مادربرد، سرنوشت پردازنده و حافظه نیز بنوعی رقم خواهد خورد.انتخاب مناسب یک مادربرد از جمله تصمیمات مهمی است که دامنه آن گریبانگیر تجهیزات سخت افزاری دیگر نیز خواهد شد. انتخاب یک مادربرد قدیمی و از رده خارج ( ولو اینکه در حال حاضر پاسخگوی نیازها و خواسته ها باشد ) می تواند زمینه بروز مسائل متعددی در ارتباط با ارتقاء و افزایش توان عملیاتی کامپیوتر در آینده را بدنبال داشته باشد . فراموش نکنیم ما کامپیوتر را نه بخاطر خود بلکه بخاطر اجرای برنامه ها ( در حال حاضر و آینده ) تهیه می نمائیم .

ویژگی ها ی مهم :

از مهمترین ویژگی های مرتبط با مادربرد، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

Chip Set مادربرد ، عملیاتی حیاتی و مهم نظیر روتینگ داده از هارد دیسک به حافظه و پردازنده را انجام و این اطمینان را بوجود می آورد که تمامی دستگاههای جانبی و کارت های الحاقی ، قادر به گفتگو ( ارتباط ) با پردازنده می باشند . تولید کنندگان مادربردها ، با افزدون چیپ ست های متفاوت بر روی مادر برد تولیدی خود نظیر کنترلر RAID و پورت های Fireware ، قابلیت ها ی مادربرد تولیدی خود نسبت به سایر محصولات مشابه را نشان می دهند .

CO m P uT e r

What is a Computer Virus?

Computer viruses are everywhere. Their very names give computer users a scare — Klez, Melissa, W32, Michelangelo.

With the use of the Internet and endless communication between computers, viruses are spreading faster than ever. The only way to prevent their growth is through public awareness of safe computing.

It All Boils Down to the Code

A computer virus is simply a set of computer instructions or computer code that is written by some unscrupulous person. This code is attached to some part of the normal computer operating system or computer program. Instructions in this code tell the computer to perform some task. This task is often a destructive one, such as deleting important information or crashing the hard disk. However, there are other benign viruses that may be only a slight aggravation. Some viruses have been known to do nothing more than put a large happy face on your computer screen.


اشنایی بـــا اصطلاحات و واژه نامه تـلـفن هـمـراه و لـوازم جانـبــی آن///UpDaTE Is

ابتدا با تکنولوژیهای شبکه تلفن همراه و همچنین نسلهای تلفن همراه آشنا شوید:
*FDMA:درایـن تکـنـولوژی برای هر تلفن همراه یک فرکانس مجزا تعلق میگیرد. * TDMA : این تکنولوژی دیجـیـتـالـی تماس هـای تـلـفـنی را در قــالب بـــسته هایی از داده بر طبق زمان تقسیم بندی میکند. * CDMA: این تکنولوژی ما را قادر میسازد حجم بالایی از داده و صوت را توسط یک فرکانس یکسان همزمان مخابره کنیم.

نسلهای تلفن همراه
*1G: نسل اول که تلفنهای همراه آنالوگ را تشکیل میدادند. *2G: نسل دوم تلفنهای همراهی که از سیستم دیجیتالی بهره میگیرند. *3G: نسل سوم تلفنهای همراه که انتقال داده ها در آن باسرعت بالا (تا 2 مگابایت در ثانیه) صورت میگیرد. *4G:نسل چهارم تلفنهای همراه که در آن انتقال داده ها با سرعت 20 مگابایت در ثانیه امکان پذیر بوده و برای مشاهده برنامه های تلویزیونی مناسب میباشد. پیش بینی میگردد که این نسل از تلفن همراه از سال آینده و یا حداکثر تا سال 2010 میلادی به بازار عرضه گردد.
DUAL BAND (باند دوگانه) چیست؟ به قابلیت تلفن همراه در تغییر فرکانسهای ارتباطی اطلاق میگردد. به این معنی که قادر است از فرکانسهای دیجیتالی 800MHZ و هم 1900MHZ برای ارسال و دریافت تماس استفاده کند.
TRI BAND (باند سه گانه) چیست؟ تلفن همراهی که قادر است هر فرکانس دیجیتالی را پشتیبانی کند.
DUAL MODE (حالت دوگانه) چیست؟ به تلفنهای همراهی که قادر میباشند هم از سیستم دیجیتال و هم سیستم آنالوگ استفاده کنند اطلاق میگردد.

ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر

قصد داریم تا اینبار یک ترفند فوق العاده را برای شما معرفی کنیم. مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنیم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

برای خواند ترفند روی ادامه متن کلیک کنید



ادامه مطلب ...

ترفندی برای عدم نمایش شماره موبایل شما در تلفن مقصد!


آیا بعضی مواقع لازم است طرف مقابل نداند چه کسی با او تماس می گیرد؟ آیا می خواهید شماره شما در ID Caller شخص دوم نمایش داده نشود؟ در این ترفند می آموزید چگونه این کار را انجام دهید!





برای این منظور می بایست، قبل از شماره مورد نظرتان، شماره 02129980 را بگیرید. یعنی باید قبل از هر تماس این شماره را وارد نمایید.

برای مثال:
اگر می خواهید با تلفن همراه تمای بگیرید، قبل از وارد کردن شماره همراه، شماره ای که به آن اشاره نمودیم را وارد نمایید. مانند:


*******021299800912



اگر می خواهید با تلفن شهرستان تماس بگیرید، قبل از وارد کردن شماره مورد نظر خود که شامل کد شهر هم هست، شماره زیر را ابتدای آن وارد کنید:


*******021299800261



در آخر اگر می خواهید با تهران تماس بگیرید، تنها کافیست شماره بالا را به شماره هشت رقمی تهران با وارد کردن کد شهر اضافه کنید،
مانند زیر:


*******02129980




پس از وارد کردن شماره خود، کلید برقراری تماس را بفشارید. تنها باید به خاطر بسپارید که این قابلیت تنها بر روی سیم کارت های دولتی امکان پذیر است. ضمنا فراموش نکنید، برای استفاده از این قابلیت باید هزینه آن را در فیش موبایلتان پرداخت نمایید. به عبارت دیگر این سرویس مجانی نیست.
این را هم اضافه کنم که برای برقراری تماس، باید مدتی برای اتصال گوشی به شبکه مخابراتی صبر کنید تا شماره Dial شود.

مخفی سازی فایلها در سری N نوکیا

 

یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر موبایل داران بوده و هست ، مخفی سازی عکسها ، ویدئو ها و در کل فایلهای خود بنا به هر دلیلی بر روی گوشی بوده است. بدین منظور نیز برنامه های جانبی متعددی عرضه شده است که هر کدام در نوع خود مشکلاتی دارند. اما در صورتی که گوشی شما از نوع سری N نوکیاست (N80،N73،N70و...) ، با استفاده از ترفندی که هم اکنون برای شما معرفی خواهیم کرد میتوانید به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی فایلهای خود را از داخل گالری خود محو نمایید به نوعی که فایلها کاملأ موجود باشند اما در داخل گالری گوشی ناپدید شوند!

ابتدا دقت نمایید که گوشی های سری N نوکیا تا لحظه نگارش این ترفند ، عبارتند از:
N70,N71,N72,N73,N75,N76,N77,N80,N81,N90,N91,N92,N93,N93i,N95,N800,N810

برای مخفی سازی فایل های خود:
وارد منوی گوشی شده و به فولدر Tools بروید. سپس وارد File Manager شوید.
اکنون با زدن کلید سمت راست یا اسکرول گوشی ، وارد Memory Card شوید.
سپس به فولدر Other رفته و با استفاده از Options > New Folder یک فولدر جدید بسازید و نام آن را Contacts قرار دهید.
داخل فولدر Contacts شده و در داخل آن فولدر دیگری ایجاد کنید و نام آن را Kamyabonline یا هر نام دلخواه دیگری بگذارید.
اکنون از این دو پوشه به عقب بازگردید و به صفحه اصلی File Manager در Memory Card رجوع کنید.
حال میتوانید به دلخواه خود برای مخفی سازی ویدئوها به Videos و برای مخفی سازی عکسها به به فولدر Images بروید. سپس بر روی فایل مورد نظر خود که قصد مخفی سازی آن را دارید Options > Move to folder را انتخاب کنید و سپس برای مسیر آن ، فولدری که به تازگی ایجاد کردید یعنی Memory Card / Other / Contacts / Kamyabonline را تعیین نمایید و OK کنید.
کار تمام است ، پس از این عمل ،  فایل شما از داخل گالری حذف شده است و به هیچ وجه در داخل آن نمایش پیدا نمیکند.
برای مشاهده فایل نیز خودتان میتوانید به شکل مخفیانه ، از طریق File Manager گوشی به محلی که فایل را به آنجا منتقل کردید یعنی Other / Contacts مراجعه کنید.
در صورتی که میخواهید فایل مجدد داخل گالری نمایش پیدا کند کافی است آن را از درون این فولدر جدید خارج کنید و به محل قبلی منتقل کنید.

زنگ زدن با موبایل بدون هزینه

زنگ زدن با موبایل بدون هزینه

 یک ترفند جالب برای اینکه وقتی با موبایل زنگ میزنین دیگه هزینه ای پرداخت نکنید !!!

در مرحله اول باتری گوشی خود را در بیارید.

۲-جای که سیم کارت قرار میگیره چند تا فلز نازک وجود دارد که اون فلزا به سیم کارت وصل میشوند را تمیز کنید.

 ۳- روی فلز وسطی ردیف پایین یه چسب کوچیک بچسبونید.(۶ تا فلزه  به ردیف پایین وسطیه بچسبونید)

توجه:من مسئولیتی در قبال این اموزش ندارم(در ضمن من دیدم که یکی این کارو کرده بود ولی خودم هنوز تست نکردم)

گذاشتن پسورد برای ورود به اینترنت

 

 

 

 

برای اینکه Internet Explorer   خود را قفل کرده و با دادن پسورد وارد آن بشوید مسیر زیر را دنبال کنید

 

Ttools/Internet options / Content / Enable

 

سپس پسورد خود را وارد کرده و Ok  کلیک کرده و برای از کار انداختن پسورد مسیر بالا را دوباره تکرار کرده و به جای Enable دکمه ی Disable قرار گرفته پس از کیک پسورد را وارد و Ok  کلیک کنید

پسورد گذاشتن برای قسمتهای مختلف گوشی های سامسونگ D600 , E900 , D900 ,...

برای محدود کردن استفاده از قسمت های خاصی از گوشی مانند دفترچه تلفن یا عکسها و... مراحل زیر را دنبال کنید :

Menu > Settings > Security > Privacy

برای پسورد گذاشتن روی قسمت های مختلف فقط کافیست تا گزینه مربوطه را تیک بزنید ، سپس کد رمز گوشی را می خواهد که اگر آن را عوض نکرده باشید 00000000 می باشد.البته کد پیش فرض گوشی شما ممکن است عدد دیگری باشد. برای این منظور به دفترچه راهنمای گوشی مراجعه کنید.

ترفند موبایل

فرستادن فایل های SIS از طریق گوشی موبایل (نوکیا سری 60)

همانطور که می دانید فایلهای SIS فایلهای اجرایی گوشی های سیمبیان هستند.مانند پسوند EXE در ویندوز که می توانند شامل بازی یا برنامه یا ویروس یا هر چیز دیگری باشند. اگر یک فایل sis را در گوشی خود کپی کنید، قادر به نصب آن هستید ولی اگر بخواهید این برنامه را به یکی از دوستانتان بدهید ،قادر به انجام این کار نیستید و زمانی که گزینه Send را برای فرستادن فایل انتخاب می کنید با پیغام Unable to send روبه رو می شوید.

با Rename کردن و اضافه کردن یک Underline "_" به فایل مورد نظر قادر به فرستادن آن خواهید بود.جالب اینکه گوشی مقصد نیز بدون هیچ تغییری در نام فایل SIS می تواند آن را اجرا کند.

به عنوان مثال نام برنامه به این صورت در می آید   _game.sis

ویدیوی بسیار زیبابه نام مسافر از شادمهر عقیلی اجرا شده در کنسرت

اینم ویدئوی فوق العاده از شادمهر

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

ادامه مطلب ...